כיצד נשתמש נכון במתנה לעסק ככלי לקידום ושיווק?
בזירה תחרותית בה ארגונים פועלים עולות הדרישות לשמר עובדים
ולחזק את נאמנות הקשר עם הלקוחות.
עובד שאתנו היום יכול מחר לעזוב לחברה מתחרה ולקוח יכול לבחור בארגון אלטרנטיבי.
המטרה היא להראות להם שאכפת לנו בין אם זה באירועים מיוחדים כמו חגים ומועדים ובין אם בנקודות ציון ייחודיות כמו למשל,
שנה מהרגע שהעובד החל לעבוד בחברה או שנה לחברותו של הלקוח במועדון הלקוחות.
כיצד נשתמש נכון במתנה לעסק ככלי לקידום ושיווק? דרך נהדרת למתג את החברה ולשקף אכפתיות היא באמצעות מתנות ממותגות
כאשר המשימה היא לבחור את המתנה הנכונה לפי הטיימינג והנמען ולמתג אותה בדרך שתזכיר לעובד או ללקוח את העסק בו הוא עובד או עמו הוא משתף פעולה.
לפניכם מספר טיפים בבחירת מוצרי פרסום לעסקים כאמצעי לקידום מכירות, העברת מסרים שיווקיים או חיזוק הקשר העסקי.
כיצד בוחרים מתנות ממותגות
בשלב הראשון חשוב לבחור את המתנות שנרצה להעניק, למי ובאילו נסיבות. כך למשל, אפשר לבחור מתנות לפי עונות השנה כמו מתנות באוריינטציה קיצית:
סלסלת פיקניק, מארז שמשיה וצידנית לים ואם מדובר בעונת החורף אפשר לבחור למשל,
כובע צמר ממותג או חלוקים, כוסות תרמיות, כרבוליות ועוד.
אפשר לבחור גם מתנות לפי החגים והמועדים כמו חנוכיות בחנוכה או הגדה ממותגת פסח. התאמה אישית היא שם המשחק ועל מנת להראות שהושקעה מחשבה
ניתן להעניק מתנה גם לפי סגנון החיים והאופי של הלקוח או העובד. אם למשל, ידוע לכם שהוא חובב ספורט יתאים להעניק לו בקבוק ספורטיבי לאימונים
ואם הוא מרבה בטיולים ניתן לחשוב על ציוד טיולים ממותג.
המקום והאופי של העסק עצמו בעל חשיבות רבה בהענקת מתנות ממותגות,
כי חשוב שיהיה חיבור ישיר בין עולם התוכן של העסק ובין סוג המתנה.
יש מתנות שמתאימות מאוד לחברות בנייה כמו מאווררי צוואר ומתנות אחרות יתמזגו טוב
עם עולם התוכן של סוכנויות ביטוח לדוגמה כמו מגדיל מסך נייד.
זכרו שמתנות לעסק הם גם סוג של נכס נדל”ני ודרכם ניתן להעצים את המסרים השיווקיים, הערכים ודרכי ההתקשרות
עם נציגי השירות, אנשי המכירות, המנהלים.
כך למשל, אפשר להדפיס לוח שנה שולחני קטן וממותג, בו פרטי התקשרות עם החברה
או תזכורות שקשורות לדוגמה לצריכת מוצרים
של העסק או מגנטים ממותגים עם עצות שרלוונטיות לעסק.
למשל, אנחנו מדריכי הורים נוכל להדפיס מגנט עם עצות לשמירה על קשר טוב עם הילדים
או אם אנחנו תזונאים אולי נרצה להדפיס יומן עם טיפים
המשולבים בין דפי היומן לחיים טובים ושמירה על תזונה נכונה
כמו גם תזכורות למעקב וקביעת ותיאום פגישות בקליניקה.
להעביר את המסר השיווק באמצעות המוצר הנכון
בהזמנת והדפסת מוצרי קד”מ חשוב להתייחס גם לצבעוניות המזוהה עם העסק או המסר והרושם שנרצה להעביר,
שחור דרמטי פורמלי, תכלת שמיים מרגיע או צבעים של הלוגו
וכמובן הדפסת הלוגו כאשר ישנה אפשרות גם להדפסת מסרים אישיים כמו ציטוט, ברכה ואיחולים וכל מסר אחר שנרצה להדפיס על המוצר.
אפשר לחשוב על קיט שלם של מוצרים המתכתבים זה עם זה כמו ציוד למשרד של הלקוחות או חבילת “ברוכים הבאים” לעובדים חדשים.
זכרו שבכל פעם שהעובד או הלקוח רואה את המתנה בין אם הוא נתקל בה במעמד המכירה או קיבל אותה לביתו או למשרד ומשתמש בה,
הוא ייזכר בעסק שלכם וזו כבר השלמתה של משימה מאוד חשוב בתהליך השיווק והמכירות.
חפשו חברות המציעות מבחר עשיר של מוצרי פרסום או בתי דפוס המתמחים בהדפסת והפקת מוצרים בהתאמה אישית
כך שתוכלו לשלב בין שני העולמות ולבחור מתי להעניק ומה לכל עובד או לקוח.